Dzięki uprzejmości Hermanowicz Rewski Architekci polscy architekci, Hermanowicz Rewski Architekci, ostatnio zajęli drugie miejsce w Konkursie Architektonicznym na Salę Koncertową Sinfonia Varsovia i podzielili się z nami swoją propozycją w Blogu.
Opis ich złożenia i zdjęcia ich materiałów po przerwie.
ETAP PIERWSZY: Dzięki uprzejmości Hermanowicz Rewski Architekci Koncepcja nowej sali koncertowej została zaprojektowana z założeniem stworzenia idealnego instrumentu dla Sinfonii Varsovii, a jej wewnętrzna i zewnętrzna forma odzwierciedla tę ideę.
To skojarzenie zostało przetłumaczone na dyskretny język miękkiej formy fasad i całej kompozycji miejskiej kompleksu.
Podobnie jak instrument muzyczny, korpus głównego budynku jest owalny i przyjemny w dotyku, nie konkuruje ani z cudownym drzewostanem, ani z historycznym miejskim otoczeniem, przepływa między drzewami i istniejącymi budynkami, dostosowując się zarówno do skali, jak i położenia.
Budynek sali koncertowej subtelnie przełamuje symetrię historycznego założenia, organicznie wtapiając się w tereny zielone, jednocześnie podążając głównym wejściem do miejskiego kompleksu architektonicznego.
Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się uniknąć monumentalności, która jest tu niepotrzebna, jednocześnie minimalizując skalę budynku i uzyskując przytulny, bardziej tajemniczy ogrodowy charakter architektury.
ETAP DRUGI: Plan terenu Główną ideą projektu inwestycyjnego było stworzenie unikalnego kompleksu architektoniczno-parkowego, przeznaczonego zarówno dla muzyków, jak i słuchaczy.
Główny budynek z salą koncertową i dużą salą prób umieszczono na tyłach działki, w miejscu wymaganym przez niewiążący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Pozostałe funkcje zostały umieszczone w budynkach A, B i C.
Dzięki takiemu założeniu udało się zachować najwyższą wartość tego obszaru będącego unikatowym zabytkowym parkiem połączonym na całej jego długości z sąsiednim Park im.
Obwodu Praga Armii Krajowej.
Ortogonalna geometria foyer splata się z nieregularną bryłą budynku, która zawiera obie sale nawiązujące do skali sąsiednich konstrukcji.
Foyer otwiera się z dużym przeszkleniem do parku.
Istotna projekcja foyer znajduje się na osi pałacu.
Pomiędzy budynkami B i C oraz bryłą sali koncertowej powstały intymne place wypełnione istniejącą zielenią.
Główne wejście do sali koncertowej znajduje się w rogu foyer zgodnie z kierunkiem gości przybywających ze stacji komunikacji miejskiej i parkingu.
Architektura głównego budynku jest tworzona przez przezroczyste foyer łączące zielonkawe, nieregularne ciało pokryte perforowanym miedzianym metalem, który obejmuje dwie sale koncertowe.
Kształt i forma głównej konstrukcji budynku wynika z kształtów sal i analizy perspektyw zewnętrznych, w tym w szczególności skali istniejących budynków.
Wnętrze foyer wykonano z ciepłego koloru drewna.
Dzięki zastosowaniu takich materiałów budynek zostanie rozproszony.
otoczenie parku zarówno pod względem koloru, jak i wykończenia.
Co więcej, ze względu na szklane foyer granica pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem zostanie zamazana, a dzięki zastosowaniu delikatnie patynowanego koloru miedzi, korpus sal koncertowych zostanie wkomponowany.
leafage drzew.
Pod względem kolorystycznym całość uzupełni fakt, że dachy wszystkich zabytkowych budynków zostaną również pokryte blachą miedzianą.
Wymiar foyer i jego parterowych dywizji doskonale pasuje do wielkości budynków A, B i C.
Wejście do głównego budynku zostało podkreślone wysokim arkadowym dwupiętrowym tarasem zewnętrznym bezpośrednio nad głównym wejściem.
Plany pięter Przekroje poziome
[więcej w: castorama czestochowa, prefabet kluczbork, gimnazjum wasilków ]
Powiązane tematy z artykułem: castorama czestochowa gimnazjum wasilków prefabet kluczbork